NAJLEPSZA INWESTYCJA

1/2015 (8) wiosna | PREMIERA

Pomysł na biznes: kosmetyki w solarium.

Czy solarium może działać bez kosmetyków? Teoretycznie tak, ale właściwie po co?

Posiadanie szerokiej oferty dobrej jakości kosmetyków, stworzonych od podstaw i dedykowanych opalaniu w solarium nie tylko zwiększa profesjonalizm usługi odpowiadając na potrzeby klientów, ale przede wszystkim zdecydowanie zwiększa dochód salonów, nie podnosząc żadnych stałych kosztów: czynszu, energii czy wynagrodzeń.

Czasem pojawia się wątpliwość: „Skoro kosmetyki przyspieszają opalanie, to klient może kupować mniej minut aby osiągnąć ten sam efekt. Zarobię mniej!” Prawda jest jednak zupełnie inna – właściciel solarium zarabia podwójnie: za usługę i kosmetyk, a to tylko pierwsza z wielu wymiernych korzyści.

Kluczem do sukcesu jest profesjonalna obsługa klienta. Sprzedawca staje się ekspertem, doradcą. Jest w bardzo komfortowej pozycji: klient przychodzi do niego z konkretną potrzebą: chce być opalony. Im lepiej ta potrzeba zostanie spełniona, tym większa satysfakcja klienta, a zatem większa lojalność i szansa na to, że klient ponownie wybierze właśnie ten salon, a może nawet zarekomenduje go znajomym.

Jak skutecznie sprzedawać kosmetyki?

Niezwykle ważne w sprzedaży kosmetyków do opalania jest indywidualne podejście do potrzeb klienta. Można to zobrazować w pięciu prostych krokach.

1 krok: zwrócenie uwagi

Źle: Czy chce Pani jakiś kremik?
Dobrze: Czy zależy Pani na zdrowej opaleniźnie i właściwej pielęgnacji skóry? Czy woli Pani oszczędzić czas i opalić się szybciej i bardziej intensywnie?Czy chce Pani, aby efekty długo utrzymywały się na skórze?

2 krok: właściwa diagnoza

Ważne jest, aby dobrze dobrać kosmetyk do rodzaju fototypu i oczekiwań klienta. Dla osób o jasnej skórze idealnym rozwiązaniem są przyspieszacze, np. SuperTan – Frosted Banana lub Soleo – Surf. Przyspieszacz (akcelerator) nie zawiera substancji brązujących, tylko stymulujące proces powstawania melaniny – pigmentu w skórze. Przyspieszacze zawierają związki tyrozyny oraz peptydy miedzi, które dodatkowo przyciemniają skórę. Atrakcyjny wygląd opalonej skóry zależny jest również od jej nawilżenia. Kosmetyki SuperTan w większości oparte są na nawilżającym wyciągu z aloesu, a kosmetyki Soleo zawierają substancje odżywcze: masło kakaowe, masło shea oraz wygładzające i odmładzające skórę: kolagen, kofeinę, wyciąg z konopi czy witaminę E.

Jeśli klient jest opalony lub zależy mu na szybkich efektach, rozwiązaniem są przyspieszacze z bronzerami, np. Soleo Black Pearl. Bronzer działa dwutorowo: przyspiesza powstawanie opalenizny działanie dzięki zawartości l-tyrozyny, podczas gdy składniki brązujące, takie jak DHA, wyciąg z orzecha włoskiego i erytruloza nadają skórze brązowy odcień od razu po sesji opalania.

Dla osób intensywnie opalonych najskuteczniejsze będą kosmetyki z efektem tingle. Tingle oznacza delikatne szczypanie, mrowienie, któremu towarzyszy wzmocnione mikrokrążenie, zaczerwienienie i przyspieszenie metabolizmu skóry. Pozwala to przekroczyć naturalne bariery w opalaniu i uzyskać głębszą opaleniznę.

3 krok: próbka

Przy szerokiej ofercie produktów, jaką posiada Soleo czy SuperTan, warto klientowi zaprezentować zapach i konsystencję produktu, aby ułatwić podjęcie decyzji. Do tego służy próbka o pojemności 5 ml, którą klienci otrzymują bezpłatnie, dokonując zakupów w Aroma Trend, u producenta kosmetyków Soleo i wyłącznego dystrybutora kosmetyków SuperTan.

4 krok: tester

Czasem klientowi potrzeba więcej argumentów do sięgnięcia po kosmetyk. Narzędziem, które to umożliwia jest tester. To pełnowymiarowa saszetka, której pojemność – 15 ml – wystarcza na aplikację na całe ciało. Klient otrzymuje ją bezpłatnie, dzięki czemu może ocenić skuteczność działania podczas i kondycję skóry po opalaniu. Może pojawić się wątpliwość – skoro klient jest już zainteresowany produktem, dlaczego mu go nie sprzedać? Warto myśleć długofalowo – klient, który otrzymuje coś całkiem bezpłatnie, bez żadnych dodatkowych zobowiązań, czuje się bardziej związany z usługodawcą, pojawia się lojalność i większa szansa na jego kolejną wizytę.

5 krok: zaproszenie na kolejną wizytę

Zakończenie seansu opalania nigdy nie jest jednoznaczne z zakończeniem obsługi klienta. Warto zapytać o wrażenia z opalania – klient będzie chętniej dzielił się swoją opinią, jeśli wcześniej poczuł się „wyróżniony” prezentem w postaci próbki czy testera. Rozmowa z klientem po opalaniu jest również świetną okazją, aby umówić się na kolejną wizytę.

Jak budować półkę kosmetyczną?

Pewny i sprawdzony dostawca kosmetyków to najlepszy partner w biznesie. Wybierając go, warto zwrócić uwagę na kilka elementów:

Jakość kosmetyków: czy są bogate w substancje nawilżające i przyspieszające opalanie, czy mają odpowiednią konsystencję, czy ładnie pachną (to jeden z kluczowych determinantów wyboru kosmetyku dla klienta!)

Warunki handlowe: jak wyglądają warunki współpracy? Czy przewidziane są rabaty i gratisy? Aroma Trend wprowadził atrakcyjny program segmentacyjny, dzięki któremu najlepsi klienci mogą liczyć na rabaty do 40%, gratisowe produkty o wartości do 80% zamówienia, a także inne korzyści: bezpłatną dostawę, atrakcyjne terminy płatności i profesjonalną obsługę.

Materiały promocyjne: czy sprzedawca dostarcza ekspozytory, plakaty i ulotki, czy proponuje testery i próbki? Wszystkim produktom SuperTan i Soleo, dystrybuowanych przez Aroma Trend, towarzyszą atrakcyjne displaye na saszetki, plakaty w różnych formatach, ulotki konsumenckie, próbki, testery, nagrody dla aktywnych sprzedawców i wiele innych.

Kompleksową obsługę: czy poza kosmetykami sprzedawca może dostarczyć inne produkty? Aroma Trend ma w swojej ofercie najwyższej jakości lampy solaryjne uznanych producentów, dzięki czemu właściciel ma wiele usług dostarczanych przez jednego, zaufanego partnera.

Dodatkowe narzędzia: czy partner dostarcza inne usługi? Aroma Trend dba również o zaangażowanie pracowników salonów, dostarczając właścicielom wygodne i atrakcyjne narzędzie motywacyjne – Diamentowy Klub. W tym programie pracownicy solarium za sprzedaż kosmetyków Soleo i SuperTan zbierają punkty, które następnie wymieniane są na nagrody. Już za niewielkie zakupy mogą być premiowane drobnymi upominkami; przy większych do wyboru są też wartościowe gadżety elektroniczne.

Solarium nie działa bez klientów, a zadowolony i dobrze obsłużony klient to najlepsza inwestycja, zapewniająca zyski nie tylko tu i teraz, ale także w przyszłości. Warto postawić na profesjonalizm i wprowadzić do oferty najlepsze kosmetyki solaryjne – SuperTan i Soleo.



Zapisz się na Newsletter!

Aby dołączyć - wpisz imię i nazwisko oraz e-mail.

Newsletter

Aby się wypisać kliknij tutaj ».