ZDROWE ŻYWIENIE


UROZMAICONA DIETA

1/2016 (12) wiosna

Detoks to ostatnio niemalże moda, sposób na życie. Przeprowadzany jest samodzielnie w domu, na obozach wyjazdowych, a nawet w ośrodkach leczniczych. Idea tego typu diet jest ściśle powiązana z postem, który jest obecny w wielu religiach. Stosowany jest w celu wyciszenia umysłu, jak i oczyszczenie ciała z toksyn np.  przed nadchodzącą wiosną. Głodówka to zazwyczaj całkowite zaprzestanie jedzenia od kilku do kilkunastu dni. Bardzo popularne oczyszczanie jednodniowe wydaje się być po prostu odpokutowaniem i rozgrzeszeniem samego siebie – dla organizmu jednak nie niesie pozytywnych zmian. Samo oczyszczanie organizmu powinno nazywać się oczyszczaniem naszej diety, to dobra praktyka, ale nie ma sensu sama w sobie – powinna bowiem być jedynie początkiem do dalszych pozytywnych zmian żywieniowych i dobrze by było, aby wiązała się również ze zmianą stylu życia. Dlatego przystępując do takiej diety musimy uświadomić sobie w jakim celu ją zaczynamy. [»]



ŚWIĄTECZNE PIERNICZKI

4/2015 (11) zima

Aromatyczne i rozgrzewające. Przyprawy korzenne jak żadne inne kojarzą się z porannymi przymrozkami zwalczanymi korzenną kawą, długimi i ciemnymi wieczorami spędzanymi z grzańcem w ręku czy w końcu z…radosnym pieczeniem pierniczków. Zanim jednak dorzucimy torebkę przypraw do naszego dania zastanówmy się czy nie lepiej byłoby sporządzić własną mieszankę. Mając słoiczek tej magicznej mikstury nasze potrawy nie tylko nabiorą charakteru i będą miały działanie prozdrowotne, ale też z racji tego, że większość przypraw korzennych jest afrodyzjakami sprawią, że krew w żyłach popłynie szybciej. Co warto dodać do domowej mieszanki korzennej Gałka muszkatołowa ze względu na łagodne działanie uspokajające łagodzi dolegliwości oskrzelowe i bezsenność. Zapobiega wzdęciom, niweluje bóle reumatyczne oraz działa jako afrodyzjak. Warto dodawać ją do potraw ostrożnie, gdyż jej intensywny smak i aromat może dość skutecznie zepsuć danie, poza tym w większych ilościach może powodować senność, a nawet halucynacje. [»]



WZBOGACIĆ DIETĘ W PRZETWORY

3/2013 (3) zima

Dbanie o zdrowie nie musi być nudne. Powiem więcej – nie powinno! Prawidłowo skomponowane codzienne menu może być smaczne i kolorowe, do tego proste w przygotowaniu – także zimą! Przekonaj się jak łatwo zadbać o zdrowie w zimowym sezonie grypowym. Układ immunologiczny rozwija się już od pierwszych dni życia. Mleko matki, które ma właściwości antybakteryjne (dzięki zawartym w nim przeciwciałom), pomaga organizmowi dziecka budować prawidłowo działające mechanizmy odpornościowe. Jednak po przejściu na dietę „dorosłą” jesteśmy zdani wyłącznie na siebie i to od naszych wyborów będzie zależał stan naszego zdrowia oraz poziom wydolności układu odpornościowego. Niemal wszystkie składniki pokarmowe mają wpływ na naszą odporność, warto zatem się dowiedzieć, które ją wzmagają, a które obniżają, by cieszyć się zdrowiem także w czasie pochmurnej i zakatarzonej części roku. Regularne spożywanie odpowiednio skomponowanych i urozmaiconych posiłków jest jedną z podstawowych zasad diety budującej naturalną odporność. [»]



Zapisz się na Newsletter!

Aby dołączyć - wpisz imię i nazwisko oraz e-mail.

Newsletter

Aby się wypisać kliknij tutaj ».