MARKETING


CZY WARTO ANALIZOWAĆ?

4/2015 (11) zima

Jak podsumować rok w salonie? Przełom roku to czas odpoczynku, podsumowań, ale również snucia planów i robienia postanowień na przyszłość. Z tej okazji przygotowałam garść porad, które pomogą Ci podsumować ostatni rok pracy salonu i zaplanować kluczowe działania na najbliższy czas! Wykorzystaj pretekst, jaki zapewnia kalendarz i popraw funkcjonowanie swojego kosmetycznego biznesu! Podsumowanie finansowe Wszelkie podsumowania warto zacząć od dokładnej analizy finansowej. Jeśli do kontroli budżetu podchodzisz w sposób rzetelny, bilans roku będzie tylko postawieniem przysłowiowej kropki nad i. W dzisiejszych czasach wszelakie tabelki mogą przecież nie tylko same się zliczać, ale nawet prezentować swoje wdzięki w postaci kolorowych wykresów. W gorszej sytuacji będą osoby, które do finansów mają stosunek raczej obojętny, a comiesięczną przygodę z dokumentami kończą w momencie podrzucenia ich, z nieskrywaną zresztą satysfakcją, do księgowej. [»]



FANPAGE Z GŁOWĄ

3/2015 (10) jesień

Co publikować na Facebooku, żeby zarobić? Większość gabinetów kosmetycznych może się pochwalić posiadaniem firmowego profilu na Facebooku. No właśnie. , czy „pochwalić” to aby na pewno właściwe słowo? Spośród tysięcy profili tak naprawdę tylko nieliczne zasługują na uwagę i przynoszą właścicielom realne zyski. Jak dołączyć do tego elitarnego grona? Co publikować na fanpage'u, żeby zaciekawić potencjalnych klientów? Co publikować, a czego nie? Zanim odpowiesz sobie na to pytanie, najpierw zastanów się po co w ogóle chcesz prowadzić profil swojego gabinetu na Facebooku. Dopiero po określeniu celu Twojej aktywności na tym portalu, przejdź do opracowania zarysu treści, które będziesz publikować. Który cel jest dla Ciebie najważniejszy? Sprawdź: budowanie wizerunku eksperta – publikujesz wpisy, w których dzielisz się ze swoimi fanami wiedzą – pamiętaj, żeby robić to w prosty, zwięzły i ciekawy sposób; promowanie obiektu – zamieszczasz informacje o zabiegach, sprzęcie, wyposażeniu, ciekawostki, tzw. [»]



JAK ZMIERZYĆ JAKOŚĆ

4/2014 (7) zima

Jakość stanowi niezwykle ważny czynnik budowania marki oraz istotny element budowania przewagi rynkowej. W świecie coraz bardziej zunifikowanych produktów i usług to właśnie jakość stanowi wyróżnik, który „łapie za serce” Klienta i powoduje, że Klient decyduje się na naszą ofertę. Wyboru tego dokonuje na podstawie swoich odczuć związanych z doświadczeniem powstałym w trakcie kontaktu z nami. Żeby to doświadczenie było jak najlepsze, my z kolei, budujemy jakość wokół produktów, usług, miejsca, a także obsługi Klienta. Często jednak powstaje pytanie jak sprawdzić czy kierunek, w którym podążamy, jest właściwy. Czy nasze starania przyciągają Klientów, czy też nie mają wpływu na wzrost ich satysfakcji i lojalności? Nasze osobiste odczucia okazują się tu często niewystarczające, bowiem perspektywa właściciela czy osób obsługujących jest z natury rzeczy subiektywna i w tym subiektywizmie najczęściej z założenia zbyt optymistyczna. [»]



JAKOŚ CZY JAKOŚĆ

3/2014 (6) jesień

Czasy „jakoś to będzie” w obsłudze Klienta odchodzą do lamusa. W dobie kiedy produkt / usługa i cena stają się coraz bardziej porównywalne to właśnie jakość obsługi Klienta staje się wyróżnikiem, czynnikiem który może budować przewagę rynkową. W morzu porównywalnych produktów, usług i cen właśnie w jakości Klient może dostrzec różnicę, która przyciągnie go do nas. Zbudowanie na tej płaszczyźnie przewagi nie jest jednak rzeczą łatwą i wymaga spojrzenia na swoją firmę z perspektywy Klienta. Wymaga wypracowania konkretnych rozwiązań i przede wszystkim proklienckiego nastawienia pracowników. Na jakość obsługi Klienta składają się wewnętrzne procesy w firmie, które budują tzw. „doświadczenie Klienta” czyli odczucia czy wrażenia, które Klient zbiera w kontakcie z nami. W ten sposób buduje swoją opinię o nas i podejmuje decyzję o tym, czy wrócić czy budować swoje doświadczenie z naszą konkurencją. [»]



ZADOWOLENI KLIENCI

2/2014 (5) lato

Jak utrzymać Klienta w naszym portfelu. Sztuką jest pozyskanie Klienta, ale jeszcze większą sztuką jest Jego  utrzymanie. Kiedy Klient skuszony naszą ofertą przychodzi do naszego salonu, daje nam prezent w postaci możliwości przekonania Go do tego, że jest to miejsce, które zapewni mu komfort, poczucie bezpieczeństwa i nade wszystko, które zrealizuje Jego potrzeby. Na konkurencyjnym rynku warto zadbać o każdy aspekt, który może spowodować, że to właśnie nas Klient wybierze za pierwszym i za każdym kolejnym razem. Że to my będziemy przychodzić do głowy Klientowi kiedy będzie chciał zaspokoić swoje potrzeby w zakresie usług, które oferujemy i to z nami się umówi w celu ich realizacji. Nie tylko oferta i cena stanowić mogą o przewadze rynkowej; coraz częściej o przewadze i utrzymaniu Klienta decydują dużo bardziej subtelne elementy. Umiejętność ich wykorzystania często odróżnia jedne salony od drugich, a tym samym wpływa na utrzymanie bądź utratę Klientów. [»]



Zapisz się na Newsletter!

Aby dołączyć - wpisz imię i nazwisko oraz e-mail.

Newsletter

Aby się wypisać kliknij tutaj ».