#WIRTUALNY WIZERUNEK

3/2017 (18) jesień | INTERNET

Instagram to aplikacja, która w chwili obecnej skupia około 700 mln użytkowników.

W Polsce regularnie korzysta z Instagrama około 3,5 mln osób, a 60% stanowią kobiety. Jego popularność zawdzięczamy blogerom, vlogerom i celebrytom, którzy szybko wyczuli nadchodzącą rewolucję związaną z tym kanałem.

Instagram jeszcze do niedawna był platformą do publikacji zdjęć. Dzisiaj, tak jak Facebook czy Twitter, gromadzi rzesze zarówno globalnych jak i lokalnych marek, dla których tworzy wciąż nowe narzędzia i możliwości do budowania wizerunku, czy też realizacji celów sprzedażowych.

Wiele firm chcąc nadążyć za trendami zakłada firmowe konto na Instagramie, a następnie publikuje treści identyczne jak na Facebooku. Jest to horrendalny błąd! Chcąc tak prowadzić swój kanał, lepiej nie robić tego wcale. Instagram rządzi się swoimi prawami i przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań trzeba najpierw poznać środowisko i potrzeby użytkowników, a dopiero później przygotować strategię, którą będziemy realizować.

Czym Instagram różni się od Facebooka?

Podstawową funkcją Instagrama jest online networking. Aplikacja za pomocą hasztagów w bardzo łatwy sposób daje możliwość odnalezienia osób, zdjęć czy filmów związanych z interesującą nas tematyką.

Na Instagramie tak jak na Facebooku można polubić bądź skomentować czyjeś zdjęcie, ale nie można go już udostępnić – służą do tego zewnętrzne aplikacje. Jedną z popularniejszych jest Repost.

Instagram to przede wszystkim zdjęcia, dzięki którym można zobaczyć sposób życia, pasje, hobby, zainteresowania danej osoby czy marki. Warto o tym pamiętać tworząc swój firmowy profil. Aby tworzyć niepowtarzalne obrazy, powstało setki jeśli nie tysiące aplikacji zewnętrznych dedykowanych do użycia na Instagramie (lista najciekawszych w dalszej części artykułu).

Z Instagramem związany jest ruch Instagramers – 330 lokalnych społeczności, które organizują wspólne spotkania. Fani chętnie drukują zdjęcia z Instagrama na koszulkach, magnesach, torbach itp.

UWAGA! Zapoznaj się również z listą zakazanych hasztagów, których używanie może spowodować blokadę konta. Lista dostępna jest powszechnie w internecie.

Jak zbudować społeczność wokół własnego konta firmowego Instagrama?

Publikuj regularnie – nie ma jakiejś magicznej liczby i częstotliwości z jaką powinno się publikować, ale zanim przystąpisz do działań przemyśl racjonalnie, ile postów w tygodniu jesteś w stanie tworzyć, tak aby obserwujący Twój profil mieli z Tobą stały kontakt. Dobrą metodą jest też stworzenie autorskiego kalendarza z listą pomysłów na posty na cały miesiąc.

Używaj hasztagów – pod każdym postem dodawaj około 20 hasztagów, czyli słów kluczy związanych tematycznie, opatrzonych takim znakiem #. Hasztagi służą użytkownikom do wyszukiwania interesujących ich treści. Używaj hasztagów ogólnych jak #friday #smile, branżowych jak #fryzjer, #kosmetyki #medycynaestetyczna, opisowych #metamorfoza #organic #suntan jak również wskazujących Twoją lokalizację #poland, #Gdansk, #starowka, czy brand #nazwafirmy, #nazwakosmetyku. Dzięki hasztagom dotrzesz do społeczności, którą interesuje prezentowana przez Ciebie tematyka, zwiększysz zasięg organiczny i skupisz wokół siebie potencjalnych klientów. Pomyśl również jak zachęcić użytkowników do publikowania zdjęć z wymyślonym przez Ciebie hasztagiem, zwiększającym świadomość Twojej marki.

Nie kupuj followersów – postaw na jakość, a nie liczbę obserwujących. Jeśli chcesz mieć wartościowy kanał, buduj społeczność, z którą wejdziesz w interakcje. Nowych użytkowników na pewno bardziej zachęci konto, gdzie jest mniej fanów, ale są aktywni, aniżeli tysiące obserwujących i brak reakcji pod postami.

Posiłkuj się zewnętrznymi aplikacjami do tworzenia ciekawych treści

Instagram to zdjęcia i video. Dzięki aplikacjom możesz je upiększać, dodawać teksty, obrazki, tworzyć GIFY, a nawet drukować je na koszulkach, kubkach itp. Zapoznaj się z poniższą listą, ściągnij na swój smartfon i do dzieła! Czeka Cię wspaniała przygoda.

5 przydatnych aplikacji do pracy z Instagramem:
• Boomerang – umożliwia robienie zapętlonych 1-sekundowych GIFów.
• Crowdfire – dzięki tej aplikacji zobaczysz, co robi Twoja konkurencja.
• Repost – umożliwia udostępnienie czyjegoś zdjęcia na Twoim profilu.
• Pickgeck – ułatwia zarządzanie kontem, hasztagami, profilami.
• Postagram – umożliwia wysyłanie pocztówek.

Nagrywaj filmiki, które pokażą kulisy jakiegoś wydarzenia, metamorfozy czy instrukcje DIY

Format video zyskał ostatnio na popularności. Zachęć do odwiedzania Twojego profilu publikując unikalne filmy instruktażowe, czy filmiki z metamorfozami.

Połącz konto Instagrama z Facebookiem

Dzięki temu zabiegowi, fani na Facebooku będą mogli zobaczyć, co publikujesz na Instagramie. Połączenie kont ułatwi naturalną wędrówkę użytkowników z Facebooka na Instagrama. W ten sposób łatwo zdobędziesz pierwszych lojalnych obserwujących. Dlatego pamiętaj, aby od początku publikować ciekawe treści!

Bądź aktywny

Oprócz publikowania postów, odpowiadaj na wszystkie komentarze, również te niepochlebne, komentuj i lajkuj również zdjęcia innych użytkowników. Oznaczaj produkty i osoby na zdjęciach. Zadawaj pytania, w postach używaj zwrotów typu „call to action”.

Zachęcaj innych użytkowników do robienia zdjęć

I oznaczania ich wybranym przez Ciebie hasztagiem. Jednym z lepszych sposobów jest zorganizowanie konkursu oraz wymyślenie unikalnego, najlepiej brandowego hasztagu, który użytkownicy dodadzą pod swoimi zdjęciami konkursowymi.

Instagram jest bardziej czasochłonnym medium aniżeli Facebook i rządzi się swoimi prawami. Aby zaangażować odbiorców, trzeba ustalić spójną strategię, a później konsekwentnie ją realizować.

Potrzebujesz wsparcia? Chętnie pomogę. Pisz do mnie na kontakt@brigatta.pl



Małgorzata Wiatr


Zapisz się na Newsletter!

Aby dołączyć - wpisz imię i nazwisko oraz e-mail.

Newsletter

Aby się wypisać kliknij tutaj ».