MARKETING
DOKUMENTACJA KLIENTKI SALONU
3/2019 (26) jesień
CO POWINNA ZAWIERAĆ? Jakie informacje, dokumenty, zgody powinny się znaleźć w karcie klienta lub mówiąc szerzej, dokumentacji klienta salonu kosmetycznego? Co trzeba przechowywać, żeby pracować legalnie i bezpiecznie? Określenie „karta klienta” kojarzy nam się z jedną lub maksymalnie dwiema kartkami papieru, które wręczamy klientce na początku wizyty w gabinecie. Już na tym etapie pojawia się mnóstwo pytań: co powinno się znaleźć w takim dokumencie? Na to pytanie oczywiście za chwilę odpowiemy, ale warto zwrócić uwagę, że w nowoczesnym gabinecie, świadczącym usługi na najwyższym poziomie, pojęcia tradycyjnej karty klienta należałoby zastąpić słowem „dokumentacja”. Za chwilę dowiesz się dlaczego. KARTA KLIENTA. Część dla klienta Zacznijmy jednak od podstaw – klasycznej, lecz nieco bardziej rozbudowanej karty klienta. Co powinna zawierać? Na początek dane klientki: imię i nazwisko;data urodzenia;e-mail;telefon;źródło informacji o salonie: reklama / polecenie itd. [»]
UWOLNIJ WYOBRAŹNIĘ!
2/2019 (25) lato
JAK ZNALEŹĆ IDEALNĄ NAZWĘ DLA SWOJEJ FIRMY? Nazwa Twojej firmy to pierwszy krok ku nadaniu jej bytu i egzystencji. Nazwa podkreśla istnienie, a więc jest niezwykle istotna i może mieć ogromny wpływ na to jak postrzegana jest Twoja marka. Znalezienie odpowiedniej nazwy jest kluczowe na drodze do spersonifikowania firmy, nadania jej charakteru, ale również z punktu widzenia budowania brandu, do zastanowienia się nad grupą docelową klientów. Jest to proces, który wielu przedsiębiorców lekceważy i nie docenia, ale prawda jest taka, że dobra nazwa może ułatwić prowadzenie biznesu i wpłynąć na szybkość i skuteczność budowania świadomości i zapamiętywania Twojej marki. Naprawdę dobra nazwa Twojej firmy pomoże Ci w ukształtowaniu charakteru biznesu. Wskazówki, zawarte w tym artykule pomogą w znalezieniu nazwy dla Twojej marki, produktu, usługi, a także nazwy wydarzenia czy też cyklu spotkań z Twoimi Klientami. Nazwa marki może mieć różne fundamenty. [»]
POZYSKAJ NOWYCH KLIENTÓW!
3/2017 (18) jesień
Skuteczne narzędzia marketingowe dla gabinetów kosmetycznych. Jak skutecznie reklamować gabinet kosmetyczny przy minimalnym nakładzie czasu i pieniędzy? Wykorzystaj ogromną siłę, która tkwi w nowoczesnych narzędziach marketingowych! Zdobądź nowe klientki i zostaw w tyle konkurencję! Samodzielne prowadzenie skutecznych działań reklamowych w gabinecie kosmetycznym to bardzo trudne zadanie. Szczególnie, jeśli nie zajmuje się tym osoba mająca wykształcenie lub przynajmniej solidne doświadczenie marketingowe. Jeszcze kilkanaście lat temu gabinety reklamowały się głównie poprzez ulotki i reklamy prasowe. Dynamiczny rozwój internetu spowodował, że przed managerem gabinetu kosmetycznego otwiera się ogromny wachlarz możliwości, który jest bardzo trudny do samodzielnego wykorzystania. Osoba, która zarządza gabinetem i jednocześnie wykonuje zabiegi, nie jest w stanie poświęcić kilku godzin dziennie na edukację marketingową i poznawanie nowych narzędzi. [»]
EFEKTYWNA SPRZEDAŻ
2/2017 (17) lato
Produkty powinny być dobrze zaprezentowane i z dostępnymi testerami. Sprzedaż detaliczna to słaby punkt wielu obiektów SPA i salonów kosmetycznych, a przecież może stanowić bardzo interesujące źródło dodatkowych dochodów przy niedużym tak naprawdę nakładzie. Oto kilka prostych pomysłów, sztuczek, które pomogą wzmocnić sprzedaż waszych produktów. Najpierw rzecz ewidentna: aby osiągnąć sprzedaż, trzeba naprawdę chcieć sprzedawać i uczynić z rekomendowania kosmetyków priorytet. Im częściej się próbuje sprzedać, tym częściej udaje się sprzedać. Zacznijcie od ustalenia konkretnego celu sprzedaży detalicznej na minimum 15% całkowitych przychodów. Aby zmaterializować ten cel i przedstawić go zespołowi, zróbcie segmentację celu z podziałem na miesiące, dni, na terapeutę, na zł i na ilość. Weźmy taki przykład: jeżeli ustalacie bardzo rozsądny cel 50 zł. ze sprzedaży kosmetyków/ terapeutę / dzień, a pracuje on 5 dni w tygodniu to każdy terapeuta wygeneruje 12. [»]
DZIAŁAJ LOKALNIE, MYŚL GLOBALNIE
2/2016 (13) lato
Lokalny marketing wartości dodanej. Mówi się, że każda skuteczna forma promocji jest dobra, ale ta która daje dodatkową wartość dla klienta jest lepsza. Tradycyjna reklama skupia się na zwiększaniu widoczności i rozpoznawalności marki. Ale czy jesteśmy w stanie zaoferować klientowi coś więcej niż kolejną atrakcyjną ulotkę? Tak, ludzie chcą być piękni i młodzi, a nasza wiedza i doświadczenie w tym zakresie przedstawia konkretną wartość, którą możemy się podzielić. Myśl globalnie, działaj lokalnie. Klienci większości salonów kosmetycznych najczęściej mieszkają lub pracują w mieście, w którym zlokalizowany jest gabinet. Dlatego w działaniach promocyjnych szczególnego znaczenia nabiera marketing lokalny. W tym artykule przedstawię moje doświadczenia w zakresie działań z wartością dodaną dla klienta realizowanych lokalnie. Prasa lokalna Przed nawiązaniem współpracy sprawdźmy charakterystykę pisma i czytelnika, zasięg i możliwość zamieszczenia materiałów o tematyce urodowej. [»]
Zapisz się na Newsletter!
Aby dołączyć - wpisz imię i nazwisko oraz e-mail.
Aby się wypisać kliknij tutaj ».