ZARZĄDZANIE


MARKA TO LUDZIE

4/2018 (23) zima

TRENDY W MARKETINGU SALONOWYM I SPA 2019. Wielkie targi sprzętowe za nami. Urządzenia które „same się sprzedają” już poznaliście, kredyty na nie, które same się spłacają także. Teraz czas stanąć przed lustrem i realnie zapytać siebie – co faktycznie mogę zrobić, by zacząć zarabiać. Jak poukładać marketing i sprzedaż na najbliższy rok. Większość salonów i SPA (nawet hotelowych) działa bez planu marketingowego. Te, które go mają, najczęściej kupują jego rozwiązania od firm zajmujących się wszystkimi branżami, mało znających trudny, wymagający i strasznie popsuty nijakością rynek beauty. MARKA TO LUDZIE Bez względu na stanowisko, światopogląd czy funkcje. Podstawą marketingu byli, są i będą ludzie. Zatem postaw na nich, by zadbali o Twoich Klientów jeszcze lepiej. Rok 2019 przyniesie ze sobą kolejne kłopoty w pozyskiwaniu nowych pracowników. Mimo pozornie wzrostowej gospodarki, podniesienia płacy minimalnej, nadal praca w salonie jest bardziej dla pasjonatów, którzy mają drugie źródło dochodu. [»]



SUKCES OBIEKTU SPA

4/2017 (19) zima

Kompetencje dobrego menedżera SPA. Menedżer SPA odgrywa zasadniczą rolę w sukcesie obiektu. Wybór odpowiedniej osoby na to stanowisko jest więc bardzo ważny i dosyć trudny na polskim rynku, ponieważ szkoły przygotowujące do tego zawodu są jeszcze nieliczne i funkcjonują od niedawna. Oto zarys kompetencji, które powinien posiadać dobry menedżer SPA. Informacje, które mogą być przydatne zarówno dla inwestora rekrutującego jak i dla osób, które rozważają taki zawód. Menedżer SPA jak widzimy powinien posiadać wiele kompetencji, które koniecznie muszą być wsparte doświadczeniem. Biorąc pod uwagę poziom i techniczny charakter pracy, wymagany jest też pewien poziom wykształcenia: studia wyższe, szkoła hotelarska, wyższa szkoła specjalistyczna. Doświadczenie jest bezspornie najważniejsze (zarządzanie zespołem, relacje z klientem, interakcje z innymi menadżerami). Szkolenie może oczywiście przyspieszyć naukę, ale nic nie zastąpi kilku miesięcy, czy lat na froncie, w obsłudze klienta, przy planowaniu czy asystowaniu menedżerowi zanim samemu stanie się na kierowniczym stanowisku. [»]



NIE ZASTANAWIAJ SIĘ. ZRÓB TO!

2/2017 (17) lato

Jak pozbyć się słabych miesięcy? W większości gabinetów kosmetycznych okresy zwiększonego zainteresowania klientek przeplatają się ze słabszymi miesiącami. Nie brakuje opinii, że biznes kosmetyczny jest biznesem w pewnym stopniu sezonowym. Czy tak jest w rzeczywistości, czy może mniejsze zainteresowanie klientek w wybranych miesiącach jest związane z nie do końca przemyślaną strategią reklamową? Czy da się zapełnić grafik niezależnie od zewnętrznych czynników, które powodują mniejsze zainteresowanie klientek zabiegami kosmetycznymi? Skąd biorą się martwe okresy? Błędne koło… Istnieją okresy, w których klientek nie trzeba specjalnie namawiać do wizyty w gabinecie kosmetycznym. Wystarczy wspomnieć choćby o okresie przedświątecznym, sezonie ślubnym, komunijnym itd. Klientki nie przychodzą do gabinetu dlatego, że włożyłyśmy w ich pozyskanie sporo pracy, ale dlatego, że po prostu mają taka potrzebę. Kluczem do zapełnienia kalendarza wizyt w gorszych miesiącach jest więc nasze zaangażowanie. [»]



STAWIĆ CZOŁO MROŹNEJ AURZE

4/2015 (11) zima

Zima w SPA. Jesienną szarość zastępuje śnieżny krajobraz. Natura zapadnie w zimowy sen, który potrwa do wiosny. Wiele osób chętnie zaszyłoby się pod ciepłą kołderką i również przespało mroźne dni, ale cóż… A może warto spojrzeć na najbliższe miesiące bardziej przychylnym okiem i zamiast strategii przetrwania opracować menu zabiegowe, które ukaże zimę w bardziej przyjaznym wydaniu i pomoże stawić czoło mroźnej aurze z uśmiechem i w dobrej formie. Wielu klientów SPA narzeka na gorsze samopoczucie podczas ciemnych, zimnych dni. Ludzie skarżą się na nadmierną senność, permanentne zmęczenie, osłabienie odporności i brak sił witalnych oraz jesienno-zimową chandrę. Warunki atmosferyczne bez wątpienia mają ogromy wpływ zarówno na nasze samopoczucie fizyczne oraz stan psychiki, jak i na ogólny stan zdrowia. Kiedy dni stają się coraz krótsze, poczucie szybszego zmęczenia i większej senności staje się nieraz nie do zniesienia. [»]



WSPANIAŁA OBSŁUGA

2/2015 (9) lato

Umiejętne zarządzanie hotelem SPA & wellness. Odpowiednie zarządzanie wypracuje wysoką jakość usług, co w efekcie finalnym podniesie prestiż danego miejsca. Zarządzanie w hotelach SPA & wellness nie może bazować tylko i wyłącznie na suchym wdrażaniu dyktatorskich procedur, bez uwzględnienia atmosfery, empatii i. po prostu człowieczeństwa. Dlatego, by goście odwiedzali i chcieli powracać do hotelu SPA & wellness, bardzo ważne jest zarządzanie przez jakość, które w hotelarstwie dodatkowo musi być poszerzone o aspekty psychologiczne, a nie tylko samą organizację pracy danego miejsca / stanowiska. Osoba zarządzająca hotelem SPA & wellness, prócz odpowiedniej organizacji pracy, zarówno całego obiektu jak i poszczególnych działów oraz określenia standardów danego miejsca, powinna zwracać stałą uwagę na integrację między oddziałami pod kątem wiedzy personelu na temat sprzedawanych usług, przeprowadzać odpowiedni kontroling oraz analizę jakości usługowej i obsługowej. [»]



Zapisz się na Newsletter!

Aby dołączyć - wpisz imię i nazwisko oraz e-mail.

Newsletter

Aby się wypisać kliknij tutaj ».