KOSMETOLOGIA


CERA DOJRZAŁA

1/2018 (20) wiosna

Cechy starzenia się są widoczne nie tylko na skórze. Starzenie skóry i cechy wyróżniające skórę dojrzałą związane są z dwoma procesami: starzeniem się słonecznym (fotostarzeniem) i starzeniem się wewnątrzpochodnym. Na skórze, eksponowanej na światło, czyli na skórze twarzy, szyi i dekoltu i grzbietowej części rąk najszybciej i najwyraźniej widać cechy starzenia słonecznego. Cechy starzenia genetycznego – wewnątrzpochodnego łatwiej zaobserwować na skórze zakrytej ciała. Chociaż zmiany powodowane działaniem obu procesów są różne, to obraz starzenia się skóry i wygląd cery dojrzałej jest zawsze wypadkową obu zjawisk. W anglojęzycznej terminologii autorzy posługują się określeniem „aged skin”. Termin ten zbliżony jest do nazwy występującej w polskiej terminologii medycznej – skóra starcza. Tego wyrażenia używa się w celu określenia skóry z wyraźnymi objawami uszkodzeń, powstającymi pod wpływem upływu czasu i przede wszystkim promieniowania UV. [»]



NIETOLERANCJE W KOSMETYCE

3/2016 (14) jesień

(Nie)Toksyczne składniki kosmetyków. Niemal codzienne spotykamy się z informacjami o rzekomym negatywnym wpływie na zdrowie różnego rodzaju kosmetyków. Posługiwanie się deprecjonującymi kampaniami marketingowymi w branży kosmetycznej stało się codziennością i nikogo nie dziwią slogany o toksycznych, szkodliwych i niebezpiecznych kosmetykach. Jednakże jeśli przyjrzeć się kosmetykom nieco bliżej, sprawa wygląda zupełnie inaczej. – „W świetle ustawodawstwa europejskiego żaden kosmetyk nie może szkodzić konsumentom uwzględniając warunki ekspozycji” – mówi Safety assessor Iwona Białas z firmy CosmetoSAFE Consulting – „Kluczem do zrozumienia zagadnienia są właśnie warunki, w jakich daną substancję stosujemy. Prawo kosmetyczne całą odpowiedzialnością za bezpieczeństwo stosowania wyrobu obarcza jego producenta, czy też importera” – on musi je zapewnić i odpowiada za niepożądane skutki działania swoich wyrobów. A w dobie tak szybkiego przepływu informacji, żaden szanujący się producent nie pozwoli sobie na wprowadzenie do obrotu czegoś co może szkodzić konsumentom. [»]



Zapisz się na Newsletter!

Aby dołączyć - wpisz imię i nazwisko oraz e-mail.

Newsletter

Aby się wypisać kliknij tutaj ».