MARKETING


EFEKTYWNA SPRZEDAŻ

2/2017 (17) lato

Produkty powinny być dobrze zaprezentowane i z dostępnymi testerami. Sprzedaż detaliczna to słaby punkt wielu obiektów SPA i salonów kosmetycznych, a przecież może stanowić bardzo interesujące źródło dodatkowych dochodów przy niedużym tak naprawdę nakładzie. Oto kilka prostych pomysłów, sztuczek, które pomogą wzmocnić sprzedaż waszych produktów. Najpierw rzecz ewidentna: aby osiągnąć sprzedaż, trzeba naprawdę chcieć sprzedawać i uczynić z rekomendowania kosmetyków priorytet. Im częściej się próbuje sprzedać, tym częściej udaje się sprzedać. Zacznijcie od ustalenia konkretnego celu sprzedaży detalicznej na minimum 15% całkowitych przychodów. Aby zmaterializować ten cel i przedstawić go zespołowi, zróbcie segmentację celu z podziałem na miesiące, dni, na terapeutę, na zł i na ilość. Weźmy taki przykład: jeżeli ustalacie bardzo rozsądny cel 50 zł. ze sprzedaży kosmetyków/ terapeutę / dzień, a pracuje on 5 dni w tygodniu to każdy terapeuta wygeneruje 12. [»]



DZIAŁAJ LOKALNIE, MYŚL GLOBALNIE

2/2016 (13) lato

Lokalny marketing wartości dodanej. Mówi się, że każda skuteczna forma promocji jest dobra, ale ta która daje dodatkową wartość dla klienta jest lepsza. Tradycyjna reklama skupia się na zwiększaniu widoczności i rozpoznawalności marki. Ale czy jesteśmy w stanie zaoferować klientowi coś więcej niż kolejną atrakcyjną ulotkę? Tak, ludzie chcą być piękni i młodzi, a nasza wiedza i doświadczenie w tym zakresie przedstawia konkretną wartość, którą możemy się podzielić. Myśl globalnie, działaj lokalnie. Klienci większości salonów kosmetycznych najczęściej mieszkają lub pracują w mieście, w którym zlokalizowany jest gabinet. Dlatego w działaniach promocyjnych szczególnego znaczenia nabiera marketing lokalny. W tym artykule przedstawię moje doświadczenia w zakresie działań z wartością dodaną dla klienta realizowanych lokalnie. Prasa lokalna Przed nawiązaniem współpracy sprawdźmy charakterystykę pisma i czytelnika, zasięg i możliwość zamieszczenia materiałów o tematyce urodowej. [»]



CZY WARTO ANALIZOWAĆ?

4/2015 (11) zima

Jak podsumować rok w salonie? Przełom roku to czas odpoczynku, podsumowań, ale również snucia planów i robienia postanowień na przyszłość. Z tej okazji przygotowałam garść porad, które pomogą Ci podsumować ostatni rok pracy salonu i zaplanować kluczowe działania na najbliższy czas! Wykorzystaj pretekst, jaki zapewnia kalendarz i popraw funkcjonowanie swojego kosmetycznego biznesu! Podsumowanie finansowe Wszelkie podsumowania warto zacząć od dokładnej analizy finansowej. Jeśli do kontroli budżetu podchodzisz w sposób rzetelny, bilans roku będzie tylko postawieniem przysłowiowej kropki nad i. W dzisiejszych czasach wszelakie tabelki mogą przecież nie tylko same się zliczać, ale nawet prezentować swoje wdzięki w postaci kolorowych wykresów. W gorszej sytuacji będą osoby, które do finansów mają stosunek raczej obojętny, a comiesięczną przygodę z dokumentami kończą w momencie podrzucenia ich, z nieskrywaną zresztą satysfakcją, do księgowej. [»]



FANPAGE Z GŁOWĄ

3/2015 (10) jesień

Co publikować na Facebooku, żeby zarobić? Większość gabinetów kosmetycznych może się pochwalić posiadaniem firmowego profilu na Facebooku. No właśnie. , czy „pochwalić” to aby na pewno właściwe słowo? Spośród tysięcy profili tak naprawdę tylko nieliczne zasługują na uwagę i przynoszą właścicielom realne zyski. Jak dołączyć do tego elitarnego grona? Co publikować na fanpage'u, żeby zaciekawić potencjalnych klientów? Co publikować, a czego nie? Zanim odpowiesz sobie na to pytanie, najpierw zastanów się po co w ogóle chcesz prowadzić profil swojego gabinetu na Facebooku. Dopiero po określeniu celu Twojej aktywności na tym portalu, przejdź do opracowania zarysu treści, które będziesz publikować. Który cel jest dla Ciebie najważniejszy? Sprawdź:

  • budowanie wizerunku eksperta – publikujesz wpisy, w których dzielisz się ze swoimi fanami wiedzą – pamiętaj, żeby robić to w prosty, zwięzły i ciekawy sposób;
  • promowanie obiektu – zamieszczasz informacje o zabiegach, sprzęcie, wyposażeniu, ciekawostki, tzw. [»]



JAK ZMIERZYĆ JAKOŚĆ

4/2014 (7) zima

Jakość stanowi niezwykle ważny czynnik budowania marki oraz istotny element budowania przewagi rynkowej. W świecie coraz bardziej zunifikowanych produktów i usług to właśnie jakość stanowi wyróżnik, który „łapie za serce” Klienta i powoduje, że Klient decyduje się na naszą ofertę. Wyboru tego dokonuje na podstawie swoich odczuć związanych z doświadczeniem powstałym w trakcie kontaktu z nami. Żeby to doświadczenie było jak najlepsze, my z kolei, budujemy jakość wokół produktów, usług, miejsca, a także obsługi Klienta. Często jednak powstaje pytanie jak sprawdzić czy kierunek, w którym podążamy, jest właściwy. Czy nasze starania przyciągają Klientów, czy też nie mają wpływu na wzrost ich satysfakcji i lojalności? Nasze osobiste odczucia okazują się tu często niewystarczające, bowiem perspektywa właściciela czy osób obsługujących jest z natury rzeczy subiektywna i w tym subiektywizmie najczęściej z założenia zbyt optymistyczna. [»]



Zapisz się na Newsletter!

Aby dołączyć - wpisz imię i nazwisko oraz e-mail.

Newsletter

Aby się wypisać kliknij tutaj ».