JOGA


JOGA NA STRES

2/2017 (17) lato

Stres dotyka niemalże każdego z nas. Jest naturalną reakcją na codzienne wyzwania i życiowe zmiany – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Dopóki nas mobilizuje do działania, jest zjawiskiem pozytywnym. Niestety, szereg współczesnych badań pokazuje, że stres zbiera także prawdziwe żniwo w organizmie współczesnego człowieka i staje się jego największym wrogiem. Dlatego należy działać w myśl starej maksymy „Jeśli nie możesz pokonać swojego wroga, zaprzyjaźnij się z nim”. Trudno nie docenić walorów jogi w oswajaniu stresu. Odpowiedni trening ciała, właściwe techniki oddychania pozwalają nie tylko poprawić nasz stan fizyczny, ale także ukoić nerwy, a co ważniejsze – osiągnąć stan wyciszenia i równowagi. Wystarczy zaledwie kwadrans jogi dziennie, a już można zauważyć jej dobroczynne działanie. Wykonywane ćwiczenia (asany) doskonale uspokajają, wyciszają i rozluźniają organizm. Przynoszą ulgę zmęczonym mięśniom i głowie po wyczerpującym dniu. [»]



Zapisz się na Newsletter!

Aby dołączyć - wpisz imię i nazwisko oraz e-mail.

Newsletter

Aby się wypisać kliknij tutaj ».