NOWE CZASY, NOWE KOSMETYKI

1/2013 (1) wiosna | WYWIAD

Rozmowa z właścicielem firmy Aroma Trend, Piotrem Draniakiem.

Otaczający nas świat zmienia się coraz szybciej. Dynamiczny rozwój kojarzy się przede wszystkim z takimi branżami, jak branża telekomunikacyjna czy informatyczna, ale dotyczy również wielu innych, na przykład kosmetycznej.

najwspanialsze: Od jak dawna firma Aroma Trend działa na rynku kosmetycznym?

Piotr Draniak: Swoją aktywność na polskim rynku kosmetycznym prowadzimy już od ponad dwudziestu lat. Zajmujemy się produkcją kosmetyków solaryjnych Soleo, ale jednocześnie jesteśmy dystrybutorem amerykańskich marek, takich jak: SuperTan, California Tan, Emerald Bay i Matahari. Od trzech lat jesteśmy również wyłącznym dystrybutorem, włoskiej marki kosmetyków profesjonalnych, przeznaczonych do pielęgnacji twarzy i ciała TeN Cosmetics Tecnologia e Natura.

n: Jak firma Aroma Trend radzi sobie z rozwojem nowych technologii?

P.D.: Z dumą mogę powiedzieć, że nadążamy. W zeszłym roku zmodernizowaliśmy nasze strony internetowe Soleo i SuperTan, by jak najlepiej odpowiadały potrzebom naszych klientów, również tych, którzy surfują po Internecie za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak tablety czy smartfony. Obecnie zamówienia w naszej firmie można składać nie tylko za pośrednictwem Call Center, ale również korzystając z nowego sklepu internetowego, który został uruchomiony z początkiem marca tego roku. Z naszymi klientami porozumiewamy się również za pomocą mailingów i kampanii esemesowych. Dodatkowo – doceniając siłę mediów społecznościowych – uruchomiliśmy już fanpage dla marki TeN Cosmetics i firmowego salonu kosmetycznego Accademia TeN, a lada dzień powstaną na Facebooku strony Soleo i SuperTan.

n: Czy dynamicznie rozwijający się rynek wpływa na działanie firmy?

P.D.: Na bieżąco śledzimy i analizujemy potrzeby naszych klientów, w wyniku czego, jedynie w pierwszym kwartale tego roku, dokonaliśmy siedmiu nowych wdrożeń produktowych oraz zakończyliśmy redesing jednej z posiadanych już wcześniej linii.

n: Proszę nam opowiedzieć o nowych produktach…

P.D.: To przede wszystkim nowe Soleo. Są to cztery kosmetyki, zarówno bronzery jak i akceleratory, przeznaczone dla klientów w różnym wieku i o różnych wymaganiach. Dla skóry delikatnej i wrażliwej opracowaliśmy silnie nawilżający Surf, który zapewnia bezpieczeństwo opalania nawet wrażliwej skórze. Gold to pierwszy w ofercie Soleo bronzer z „drobinkami złota”, zostawiający na skórze intrygujący blask. City to brązujący przyspieszacz z kofeiną i algami, a Black Pearl – bronzer z kolagenem o uwodzicielskim zapachu zbliżonym do perfum Armani Code.

n: Wspomniał Pan o siedmiu nowych kosmetykach, rozumiem więc, że to nie wszystko?

P.D.: Oczywiście! Wiosnę przywitaliśmy z nową linią Soleo Basic. Są to produkty niedrogie, ale o doskonałej jakości, przeznaczone dla młodszego odbiorcy. Soleo Basic to trzy kosmetyki – bronzer Bubble Gum, przyspieszacz Lolly Pop i intensifier Sandy Candy. Sprzedają się znakomicie – zarówno w detalu jak i hurcie, co upoważnia nas do wyciągnięcia nieskromnego wniosku, że dzięki właściwemu podejściu oraz dobrej komunikacji z naszymi klientami po raz kolejny udało się nam precyzyjnie trafić w ich oczekiwania.

n: Zaintrygował mnie wspomniany przez Pana redesign linii – o które kosmetyki chodzi?

P.D.: Amerykańska marka SuperTan zdecydowała się na odnowienie linii Endorfine. Ponieważ produkty te przeznaczone są dla grupy szczególnie wymagających klientów, nie można było dopuścić, do tzw. opatrzenia się tej linii. Dlatego też w ramach gruntownego jej odświeżenia powstała niemal nowa linia o nazwie VIP Collection, w skład której wchodzą tak znane i lubiane Chocolatte Bronzer i Collagen Bronzer oraz zupełnie nowa Euphoria Bronzer o ekscytującym zapachu różowej orchidei, z unikalnym formułą: bronzerów (DHA i erytruloza), przyspieszaczy (Tan Accel™ z tyrozyną) oraz kompleksem witamin z grupy B i witaminą E.

Dodać należy, że przy okazji zmian dokonanych w obszarze opakowań, udoskonaleniu poddane zostały również składy produktu Chocolatte i Collagen, które obecnie jeszcze wyraźniej przekonują o swojej wyjątkowości. Dodatkowo, linia VIP Collection otrzymała nowe eleganckie opakowania w postaci złotego etui, które z pewnością wyróżni te produkty na półce.

n: Czy słuszne jest moje spostrzeżenie, że nowości, które Aroma Trend wprowadza na rynek, to albo produkty premium, albo produkty podstawowe?

P.D.: Jak najbardziej słuszne. Tak jak wspomniałem – nasze działania zostały poprzedzone badaniem nawyków i zachowań konsumenckich. Zaobserwowaliśmy dynamicznie zmieniający się sposób postrzegania produktów kosmetycznych przez naszych klientów. Kiedyś przybierało to kształt piramidy, której podstawa zbudowana była z produktów tanich, a jej czubek stanowiły produkty luksusowe. Obecnie jest to raczej klepsydra. Jej dolna część to produkty, na których z różnych względów oszczędzamy, górna to te, na które wydajemy zaoszczędzone na dole pieniądze.

Nasza tegoroczna oferta jest odpowiedzią na ten rozwijający się trend, dając klientom niemal nieograniczone pole wyboru. I tak, w poszukiwaniu oszczędności mogą oni wybrać jedną z wielu naszych niedrogich propozycji, jak choćby jeden z trzech produktów Soleo Basic, przeznaczając tę oszczędność na doskonałe francuskie wino lub odwrotnie mogą wybrać równie zacne wino chilijskie, za znacznie mniejsze pieniądze, a uzyskaną w ten sposób oszczędność przeznaczyć na kosmetyk z półki PREMIUM, np. z linii Endorfiny marki SuperTan lub jedną ze znakomitości marki California Tan.

Uważam, że zmiana pozycjonowania produktów to wyzwanie, które stoi przed wszystkimi markami umiejscowionymi na tzw. średniej półce, ale zarazem jedyny sposób na przetrwanie na rynku. Jestem głęboko przekonany, że Aroma Trend temu sprosta.

n: Gorąco tego życzę i dziękuję za rozmowę.


Redakcja


Zapisz się na Newsletter!

Aby dołączyć - wpisz imię i nazwisko oraz e-mail.

Newsletter

Aby się wypisać kliknij tutaj ».