MAGIA ŚWIĄT

3/2013 (3) zima | MARKETING

Możliwości sprzedażowe salonów SPA.

Mroźny czas i ciepłe chwile to oczywiście Święta Bożego Narodzenia. Każdy przygotowuje się do tego wydarzenia. Wśród nas są osoby nie obchodzące świąt, lub obchodzące je w innych terminach, ale mimo wszystko czas ten ma dla każdego swój magiczny charakter.

Warto więc chociaż kawałek magii uchwycić w salonach i hotelach SPA & Wellness, tak by klienci / goście poczuli inny wymiar luksusu. Jak tego dokonać?

Wtopienie się w nastrój

Zawsze mówię, że należy być innym, wyjątkowym, a teraz taki podtytuł. Wtopić się w coś? Czyli być na równi z innymi? Otóż nie! Należy poddać się maksymalnej kreatywności i romantycznym chwilom okresu świątecznego, by wręcz wtapiając się w sytuację stać się WYJĄTKOWYM. Używając zwrotu „wtopienie się”, chodzi o jak najmocniejsze wydobycie możliwości świątecznej atmosfery danego salonu lub hotelu SPA, by mimo tak podobnych elementów dookoła, stać się tym wyjątkowym miejscem. Przekazanie niezwykłej atmosfery klientom / gościom, pokazanie możliwości zarówno usługowych, obsługowych, jakościowych oraz niejednokrotnie doradczych, nie tylko z powodu nurtującego problemu z jakim być może ktoś odwiedził salon SPA, z pewnością spowoduje wyjątkowe doznania usługobiorców.

Problem z prezentem czy okazja

Jedną z usług doradczych może być podpowiedź dotycząca prezentów. Wiele obiektów proponuje pakiety, vouchery z przedłużonym czasem ich realizacji, czasami nawet gotowe upominki w postaci ślicznie zapakowanych kosmetyków. Jednak czy mimo tych wszystkich elementów w danym salonie zapanuje atmosfera świąt? Ich wyjątkowa magia? Często znajdziemy tam odpowiedni wystrój, jakim są stroiki, małe lub większe choinki, zapachowe świece. Czasami już przed wejściem widzimy, wydawałoby się dobrze przygotowany do świąt salon SPA. Jednak po wejściu czar pryska. Dlaczego? Jak Państwo sądzą, dlaczego niejednokrotnie tak przygotowane miejsca, nie cieszą się podczas magicznego okresu zwiększoną sprzedażą? Bo bardzo często po wejściu, mimo wspaniałej otoczki, brak odpowiednio przygotowanej obsługi, profesjonalnego podejścia do klienta / gościa, a to potrafi zepsuć prawie wszystko.

Pospolitość, czy profesjonalizm i magia

Bardzo często ogromne pieniądze przeznaczone na dopasowanie wystroju do sytuacji po prostu idą w przysłowiowe błoto. Widać tam czas świąt, widać ich magię, widać, że to miejsce też na nie liczy, ale... no właśnie ale, miejsce to niejednokrotnie nie jest w stanie „zaczarować” klienta tak, by kupił cokolwiek z przygotowanych dla niego propozycji świątecznych. Manager / właściciel salonu właśnie na to liczy, a powinien zwrócić uwagę na całą otoczkę obsługową, która ma ogromny wpływ na to, co klient kupi, czy powróci i czy poleci nasz salon SPA innym. Należy pamiętać, że czas jest magiczny, a wszędzie każdy niezależnie od branży zaczyna wtapiać się w ten czar. Jeżeli salon będzie po prostu ślicznie przyozdobiony, bez odpowiedniej atmosfery emocjonalnej, usługi personalnej by zawładnąć zmysłami klienta, odbiór tego salonu stanie się po prostu pospolity, a nie magiczny.

Pomysły lojalnościowe

W ostatnich latach, by w ogóle przyciągnąć większą liczbę klientów / gości, zaczęła się rywalizacja w zarządzaniu ceną. Obserwując rynek zauważyłam, że ta walka jest niestety bardzo monotematyczna, bowiem sprowadza się przede wszystkim do obniżania ceny przy różnych okazjach. Tymczasem zarządzanie ceną, to żonglerka zarówno w górę jak i w dół, w zależności od wielu elementów. Specjalne pakiety świąteczne, prezenty w postaci gotowych paczek, czy nawet voucherów można pięknie wpleść w różnego rodzaju systemy lojalnościowe. Owszem, klientom musi się to opłacać, ale salonom SPA także. Nie ma sensu więc ciągłe obniżanie cen, należy nimi odpowiednio zarządzać w zależności od sytuacji, możliwości, a nawet chwili. Poza tym, programy lojalnościowe to nie tylko cena, korzyścią mogą być różne inne elementy, w zależności od tego, jakie usługi świadczy salon SPA, oraz na jakie mniej lub bardziej kreatywne ruchy może pozwolić sobie usługodawca wobec swoich klientów / gości.

Magiczny czas świąt jest kopalnią pomysłów dla zarządzania ceną, jak również do tworzenia nowych ofert lojalnościowych. Warto więc „wtopić się” zarówno w magiczną atmosferę, niepowtarzalną obsługę jak i zwiększyć możliwości sprzedażowe dzięki niepowtarzalnej magii okresu świątecznego.



Iwona Galacka


Zapisz się na Newsletter!

Aby dołączyć - wpisz imię i nazwisko oraz e-mail.

Newsletter

Aby się wypisać kliknij tutaj ».