WYRÓŻNIJMY SIĘ Z TŁUMU

3/2013 (3) zima | MARKETING

Twój salon jest wyjątkowy tak samo jak Ty!

W ostatnim czasie dużą popularność zdobywa w Polsce personal branding, czyli strategiczne budowanie swojego wiarygodnego wizerunku, tak w cyberprzestrzeni jak i w normalnym życiu. Kreowanie swojej osobistej marki na pierwszy rzut oka wydaje się być niezwykle przydatne freelancerom.

Jak wesprzeć promocję salonu poprzez swoją nienaganną reputację? Jak dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej? Jak bazując na własnych cechach charakteru stworzyć wyjątkowy pakiet usług?

Znajdź to co Cię wyróżnia

Każdy z nas jest inny, wyjątkowy. Twoje cechy charakteru, sposób bycia, a nawet nastawienie przekładają się bezpośrednio na twoją działalność biznesową. W czasach kryzysu, kiedy każdy zabiega wszelkimi możliwymi sposobami o klienta, wymyślając coraz to nowe promocje, kopiując nierzadko pomysły konkurencji, warto postawić na unikatowy produkt lub usługę – coś co wyróżni twój salon i przyciągnie do niego klientów.

Inspiracja może przyjść zewsząd. Warto jednak odwołać się do swojego wnętrza. Znaleźć coś co Ciebie wyróżnia i na tej podstawie dobudowywać nowe elementy strategii marketingowej. Jeśli na przykład masz duże poczucie humoru, nie pozwól, by twoi klienci się nudzili, zaoferuj coś co nie tylko wzbudzi ich pobłażliwy uśmiech, ale też szczerze ich rozbawi.

Zdrowe relacje kluczem do sukcesu

Świetne relacje panujące w zespole są podstawą poprawnego funkcjonowania każdej firmy. Otwartość i zainteresowanie potrzebami klienta dają możliwość dopasowania usług do indywidualnych oczekiwań i „szycia na miarę” pakietów. Odpowiedni PR, w mediach internetowych, na portalach społecznościowych i forach staje się już codziennością dla każdego liczącego się salonu chcącego rozwijać się i pozyskiwać nowych, zadowolonych klientów. Warto bywać na targach i konferencjach branżowych nie dlatego, by podglądać inne firmy z „własnego podwórka”, ale także by zawiązywać z nimi przyjazne stosunki. Życzliwe nastawienie do innych zaprocentuje tym samym, w rezultacie pomoże stworzyć nowe relacje partnersko-biznesowe, oparte na czystej sympatii.

Wyjątkowa atmosfera

Niezapomniany nastrój, unikatowy wystrój, wysoka jakość usług, a także aura salonu są niezwykle ważne. Z uwagi na szybkie tempo rozwoju branży Wellness & Spa coraz więcej salonów decyduje się na inwestowanie w jak najnowocześniejsze aranżacje wnętrz. Jednak nie tylko to decyduje o tym, że klient wraca. Ludzie chętnie przychodzą tam, gdzie spotkają rzetelną i miłą obsługę, a także tam, gdzie czują się wyjątkowi i są traktowani dokładnie tak, jak tego w danym momencie potrzebują. Te wszystkie standardy spełnia również większość salonów, dlatego warto pójść o krok dalej, w kierunku, w którym nie poszła jeszcze konkurencja i postawić na wyróżniającą wartość dodaną.

Odwaga innowacji

Masz jakiś pomysł, który wydaje Ci się zbyt śmiały na ten moment? Sądzisz, że trzeba odczekać jeszcze trochę by wprowadzić go w życie? A może to właśnie ten pomysł sprawi, że twój salon stanie się najlepszy w okolicy? Czy warto odkładać taką szansę? A co jeśli na podobny pomysł wpadnie ktoś z twojej konkurencji i wdroży go wcześniej? Co będziesz czuł patrząc jak ktoś inny zarabia na czymś o czym ty już dawno myślałeś? Czy chcesz pozwolić, aby twoje obawy zahamowały rozwój twojej firmy?

Koniec roku jest doskonałym momentem na podsumowania, bilanse i poszukiwanie nowych dróg rozwoju, które można wdrażać od stycznia. Życzę, aby wszystkie podjęte decyzje przyniosły większy i lepszy, od zamierzonego skutek.



Kinga Piwowarska


Zapisz się na Newsletter!

Aby dołączyć - wpisz imię i nazwisko oraz e-mail.

Newsletter

Aby się wypisać kliknij tutaj ».