MARKETING


BUDOWA RELACJI Z KLIENTEM

1/2014 (4) wiosna

Portfel klientów – czyli jak w pełni wykorzystać to, czym już dysponujesz? Pewnie nie raz zastanawialiście się co stanowi o sukcesie Waszej firmy. Czynników jest co najmniej kilka i wszystkie wydają się oczywiste. Jest to znakomicie dobrana oferta, świetna obsługa klienta, dobry stosunek jakości do ceny i ostatni, ale chyba najważniejszy element, bez którego żadna firma nie może dobrze funkcjonować – czyli KLIENT. Zatem można śmiało powiedzieć, że o wartości firmy stanowi przede wszystkim posiadany przez nią portfel klientów! Dlatego tak istotne jest zarówno powiększanie tego portfela – czyli pozyskiwanie nowych klientów, jak i dbanie o niego, czyli analiza potrzeb, upodobań i praca ze stałymi klientami. Zbieramy dane Zacznijmy od budowania portfela. Po pierwsze zbieraj dane kontaktowe swoich klientów (robiąc to – pamiętaj o uzyskaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i rejestracji zbioru w GIODO)! Warto uzyskać takie dane jak imię, nazwisko, tel. [»]



WYRÓŻNIJMY SIĘ Z TŁUMU

3/2013 (3) zima

Twój salon jest wyjątkowy tak samo jak Ty! W ostatnim czasie dużą popularność zdobywa w Polsce personal branding, czyli strategiczne budowanie swojego wiarygodnego wizerunku, tak w cyberprzestrzeni jak i w normalnym życiu. Kreowanie swojej osobistej marki na pierwszy rzut oka wydaje się być niezwykle przydatne freelancerom. Jak wesprzeć promocję salonu poprzez swoją nienaganną reputację? Jak dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej? Jak bazując na własnych cechach charakteru stworzyć wyjątkowy pakiet usług? Znajdź to co Cię wyróżnia Każdy z nas jest inny, wyjątkowy. Twoje cechy charakteru, sposób bycia, a nawet nastawienie przekładają się bezpośrednio na twoją działalność biznesową. W czasach kryzysu, kiedy każdy zabiega wszelkimi możliwymi sposobami o klienta, wymyślając coraz to nowe promocje, kopiując nierzadko pomysły konkurencji, warto postawić na unikatowy produkt lub usługę – coś co wyróżni twój salon i przyciągnie do niego klientów. [»]



MAGIA ŚWIĄT

3/2013 (3) zima

Możliwości sprzedażowe salonów SPA. Mroźny czas i ciepłe chwile to oczywiście Święta Bożego Narodzenia. Każdy przygotowuje się do tego wydarzenia. Wśród nas są osoby nie obchodzące świąt, lub obchodzące je w innych terminach, ale mimo wszystko czas ten ma dla każdego swój magiczny charakter. Warto więc chociaż kawałek magii uchwycić w salonach i hotelach SPA & Wellness, tak by klienci / goście poczuli inny wymiar luksusu. Jak tego dokonać? Wtopienie się w nastrój Zawsze mówię, że należy być innym, wyjątkowym, a teraz taki podtytuł. Wtopić się w coś? Czyli być na równi z innymi? Otóż nie! Należy poddać się maksymalnej kreatywności i romantycznym chwilom okresu świątecznego, by wręcz wtapiając się w sytuację stać się WYJĄTKOWYM. Używając zwrotu „wtopienie się”, chodzi o jak najmocniejsze wydobycie możliwości świątecznej atmosfery danego salonu lub hotelu SPA, by mimo tak podobnych elementów dookoła, stać się tym wyjątkowym miejscem. [»]



EGZAMIN Z OBSŁUGI KLIENTA W SPA

2/2013 (2) jesień

W ostatnich latach powstało bardzo dużo obiektów z odnową biologiczną. Wszelkiego rodzaju salony SPA rosły jak grzyby po deszczu, oferując swoim gościom/klientom wyjątkowe chwile relaksu, włącznie z elementami prozdrowotnymi. Nadeszły czasy weryfikacji, dziś odbiorca usług to świadomy usługobiorca. Czy na pewno, chwile w każdym salonie warte są jego czasu i pieniędzy? Czy są wyjątkowe? Co daje ową wyjątkowość? Utrata klientów na własne życzenie Płacąc wyższą cenę za zabiegi w ekskluzywnych salonach SPA, klient/gość powinien dostać ekskluzywną obsługę i chwile wyłącznie jemu poświęcone, a nie „bajkę” oraz nadzieję na relaks. Płaci bowiem nie tylko za zabieg, ale także za czas terapeuty i za atmosferę. Jeżeli poczuje się oszukany, dojdzie do wniosku, że przepłacił, oraz że tę samą usługę mógłby mieć u kosmetyczki za rogiem, niejednokrotnie za dużo niższą cenę. W tej sytuacji z pewnością już więcej nie wróci, a o całym SPA (być może dzięki jednemu pracownikowi) buduje się opinia negatywna. [»]



ZMYSŁY PONAD WSZYSTKO

1/2013 (1) wiosna

Zmysły to dar jakim obdarowany jest każdy człowiek. Oczywiste jest, że nam towarzyszą, i mało kto w codziennym życiu się nad nimi zastanawia. One po prostu są z nami zawsze i wszędzie. Niejednokrotnie jednak nie zdajemy sobie sprawy z tego, że dzięki zmysłom, specjaliści od marketingu subtelnie i niezauważalnie namawiają nas na zakup produktów oraz usług. Zwiększenie zyskowności Wszystkie firmy, niezależnie od branży w jakiej działają, starają się organizować różne działania marketingowe. Działania te mają na celu przede wszystkim zwiększenie zyskowności firmy. Według stratega marketingowego Jaya Abrahama, poprzez działania marketingowe wyróżnia się trzy sposoby zwiększania zyskowności:• pozyskać nowych klientów;• sprawić, by klienci więcej kupowali;• sprawić, by klienci częściej kupowali. W obecnych czasach klienci mają ogromny wybór przy dokonywaniu zakupów, zarówno w produktach, usługach, miejscu, sposobie, jak i wielu innych elementach. [»]



Zapisz się na Newsletter!

Aby dołączyć - wpisz imię i nazwisko oraz e-mail.

Newsletter

Aby się wypisać kliknij tutaj ».