ZAINWESTUJ W SIEBIE
2/2014 (5) lato | WSTĘPNIAK
Czy Pani mnie słyszy?
Jak wygląda dziś świat? Jest okrągły jak piłka i jak ona zwariowany. Czas brazyliskiego mundialu zawojował nasze życie, zmienił nasze przyzwyczajenia, przyciągnął nas przed ekrany odbiorników. Ziemia widoczna z kosmosu wygląda jak brazuca.
Zapewne już pojawiają się głosy, że przecież to tylko mężczyźni wodzą oczyma za skórzanym balonem, a kobiet to już nie dotyczy. Gdzie w tym wszystkim gender, gdzie równouprawnienie, w momencie gdy balans obowiązków zdecydowanie przechylony jest na stronę płci piękniejszej?
Mistrzostwa jednak mają też dobre strony, a mianowicie czy to nie najlepszy moment, aby zadbać o siebie, aby niepostrzeżenie zainwestować w siebie? Mogę zapewnić, że tak się właśnie dzieje. Co więcej niedawno pojawiły się dane statystyczne, które ten stan rzeczy potwierdzają, a mianowicie Polska jest drugim największym rynkiem medycyny estetycznej w Europie. Zestawienie, o którym mowa, dotyczy nie tylko zabiegów chirurgicznych, ale także szerokiej oferty z pogranicza kosmetologii i kosmetyki. Częściej korzystamy z salonów usługowych, chętniej inwestujemy w swój wizerunek i łatwiej decydujemy się na zabiegi mające za zadanie zarówno zahamowanie, jak i cofnięcie efektów starzenia się skóry.
Można pokusić się o stwierdzenie, poparte kolejnymi danymi, mówiącymi o wzroście polskiej gospodarki, że rynek powoli nabiera rozpędu. Chętniej sięgamy do portfeli, częściej uzupełniamy ofertę, łatwiej decydujemy się na zakup nowych urządzeń, czy wprowadzenie nowej marki kosmetycznej do oferty. Ważne jest jednak, aby w tej całej pogoni za pieniądzem nie stracić tego co najważniejsze, czyli kontaktu z klientem. Nie można zapominać o tym, aby słuchać potrzeb i na te potrzeby reagować, oferować rozwiązania „szyte na miarę”, a nie tylko te drogie, czy wyrwane z gazetki promocyjnej. Oferując usługę, produkt, czy cokolwiek innego ważne, aby wsłuchać się w potrzeby i oczekiwania. Warto przeprowadzić szczegółową rozmowę, w której dowiemy się czego oczekuje od nas i od samego zabiegu pacjent.
W tym miejscu polecam wykonanie zdjęć przed i po zabiegu, które najlepiej udokumentują zmiany jakie pojawiły się na twarzy bądź ciele. Dzięki temu łatwiej będzie nam przekonać klienta, czy pacjenta o pozytywnych efektach zabiegowych. Jeśli efektem ma być redukcja obwodu, to warto po każdej wizycie zmierzyć osobę poddaną terapii. W takim przypadku także niezwykle istotne jest przekazanie informacji o zastosowaniu odpowiedniej diety, konsultacji z dietetykiem, czy lekarzem. W wielu wypadkach tylko działania na kilku frontach przyniosą spodziewane efekty. Lepiej więc już na wstępie przekazać rzetelną i pełną informację, niż tłumaczyć się z braku efektu po serii zabiegów.
Prawdziwą mądrością jest niestawianie się za wzór oratorstwa, ważna jest także umiejętność słuchania. Zresztą w ostatnim czasie nawet w polityce wiele poświęca się słuchaniu, czy jak kto woli podsłuchiwaniu. Tyle tylko, że w naszym przypadku nie o takie wsłuchiwanie nam chodzi.
Dariusz Idkowiak
Redaktor Naczelny
Zapisz się na Newsletter!
Aby dołączyć - wpisz imię i nazwisko oraz e-mail.
Aby się wypisać kliknij tutaj ».